Peremajaan laser pecahan: petunjuk, kontraindikasi, tindakan dan ciri

intipati prosedur untuk peremajaan kulit wajah pecahan

Tanda-tanda pertama penuaan kulit muncul ketika anda berusia 25 tahun. Malangnya, tetapi sempadan ini biasanya bukan tarikh paling awal, tetapi pengesanan terkini mengenai masalah usia. Permukaan semula laser yang kasar untuk peremajaan kini menjadi prosedur dari semalam, dan dengan alasan yang baik, kerana wanita berpeluang melakukan tanpa "resusitasi" kulit yang panjang yang sangat kemerahan dan, pada dasarnya, trauma semasa prosedur.

Teknologi terbaru, invasif minimum dan selamat - peremajaan kulit laser pecahan, memulihkan dan mempercepat irama sel (pertumbuhan dan metabolisme, serta penyingkiran bahan berbahaya).

Bagaimana ia berfungsi? Apabila terkena sinar laser fokus, kerosakan mikro pada tisu kulit berlaku dengan "lajur" atau "kerucut" yang diarahkan secara tegak lurus ke permukaan kulit. Sel-sel yang mengelilingi mikrodamage masuk ke dalam keadaan kejutan panas, yang menyebabkan mereka mula aktif membelah untuk memulihkan kawasan kulit di tempat mikrodamage. Akibatnya, ini menyebabkan pengetatan kawasan yang rosak, yang menjadikan kulit menjadi licin, menghilangkan kedutan secara praktikal dan kesan mengangkat yang ketara.

Petunjuk untuk peremajaan laser pecahan, kelebihan prosedur ini

Rawatan peremajaan laser adalah penyelamat untuk pelbagai masalah:

  • kulit kusam;
  • kontur wajah yang tidak jelas, bujur kabur, kulit longgar;
  • kedutan halus dan mendalam;
  • liang yang diperbesar;
  • parut dan parut, termasuk yang berpunca dari jerawat;
  • bintik usia dan kapilari yang kelihatan;
  • tanda regangan.
bagaimana peremajaan kulit wajah pecahan dilakukan

Kosmetologi laser moden dicirikan oleh rasa sakit dan selesa semasa prosedur. Tidak ada kesan traumatik, praktiknya tidak ada risiko (perhatikan senarai kontraindikasi sederhana di akhir artikel). Kelebihan terbesar adalah pemulihan cepat. Pada hakikatnya, tempoh pemulihan utama berlangsung 1-2 hari. Kali ini ditentukan oleh diameter mikrodamage kulit oleh laser, semakin kecil, semakin cepat pemulihan akan dilalui (contohnya, peremajaan pecahan dengan laser CO2RE telah mendapat banyak tinjauan hangat). Anda tidak akan mengalami bekas luka atau kilauan kulit yang tidak wajar, setelah prosedur pertama anda akan melihat hasilnya dengan segera, dan ia tidak akan ditutup dengan bengkak atau kemerahan yang teruk pada kulit.

Ciri-ciri prosedur peremajaan wajah laser moden

Pertama sekali, mereka membersihkan kulit di kawasan yang terdedah kepada laser daripada pencemaran dan kosmetik. Seterusnya, krim anestetik digunakan (perhatikan bahawa tidak ada klinik yang terlalu peduli yang mengabaikan ubat ini), yang hampir sepenuhnya menghilangkan sensasi yang tidak menyenangkan semasa prosedur itu sendiri, dan mengatasi secara langsung untuk bekerja dengan laser. Yang akan anda rasakan adalah kehangatan dan mungkin sensasi kesemutan yang halus.

Semasa memilih doktor, fokuskan terutamanya pada tahap kecukupan, tanggungjawab dan penyertaan. Pakar mesti memahami dengan jelas apa yang anda mahukan dan memberi anda idea terperinci tentang bagaimana ia dapat dicapai dan apa yang diperlukan untuk ini. Bersama-sama anda memilih skema prosedur yang optimum, pilih mod optimum dan kedalaman pendedahan. Pastikan anda mendengar semua nasihat untuk merawat diri sendiri semasa pemulihan, ketahui prosedur lain (pengisi, suntikan, urutan atau topeng) yang boleh dilakukan untuk kesan terbaik, dan yang mana ia bukan waktunya.

hasil keremajaan kulit wajah pecahan

Tempoh prosedur, serta jumlah prosedur yang diperlukan dalam satu kursus, bergantung pada tugas / masalah yang anda laksanakan ke pusat perubatan estetika atau klinik. Rata-rata, rawatan kulit wajah dan décolleté memerlukan masa sekitar satu jam; prosedurnya boleh menjadi tunggal atau memerlukan 1-2 pengulangan dengan selang waktu 2-6 bulan di antara mereka.

Pada hari-hari awal, sedikit kemerahan mungkin terjadi, pada minggu pertama, sel kulit mati akan terkelupas. Salah satu cadangan penting pakar dalam tempoh ini adalah penggunaan krim dengan faktor perlindungan tinggi terhadap sinaran ultraviolet yang berbahaya. Menurut pelbagai anggaran, kesan peremajaan laser pecahan dapat bertahan hingga 2 tahun.

Kontraindikasi untuk prosedur peremajaan laser: kehamilan dan penyusuan, pemburukan neurodermatitis dan psoriasis, keradangan di kawasan rawatan laser, penyakit berjangkit akut, neoplasma di kawasan rawatan, gangguan pembekuan darah dan penyakit tisu penghubung sistemik, penyakit onkologi, epilepsi. Peremajaan laser pecahan perlu ditunggu-tunggu jika anda mempunyai tan segar / aktif di salun penyamakan pada bulan lalu, kerana ini telah meningkatkan kepekaan kulit anda dengan ketara.